18 Ocak 2017 Çarşamba

Phuket (7-8-9.Gün)

7.GÜN

7.günümüz, Bangkok'tan Phuket'e gidiş günümüz olduğu için öğlen otelden çıkış yapıp önce tuk-tuk ile skytrain'e ardından skytain ile MoChit istasyonuna ve buradan da otobüs ile Don Mueang havaalanına geçmek oldu. Biz Tayland gezimizde taxi yerine toplu taşıma araçlarını kullanarak bir hayli tasarruf ettik ve çok keyifli anlar yaşadık :) Phuket'e AirAsia havayolu şirketini kullanarak geçtik. AirAsia havayolu tüm Asya'da faaliyet gösterip fiyatlar diğer tüm firmalara göre neredeyse daha uygun. Phuket'e varışımızın ardından gene otobüsümüzü bekleyerek 1 gün öncesinden ayarlamış olduğumuz Patong'daki otelimize vardık. Otele yerleşmemizin ardından yorgun olmamıza rağmen direkt kendimizi Patong sokaklarına atarak :) karnımızı deniz mahsülleri ile doyurduk. Ardından ise yarın gideceğimiz elephant trekking ve sonraki gün gideceğimiz Phi Phi adaları turlarını ayarlayarak, otelimize dönmeden önce kumsalda dinlenerek günümüzü tamamladık.

Skytrain

Otobüs

AirAsia

Phuket Otobüs

Akşam Yemeğimiz

Patong Sahili

8.GÜN (Fil Turu ve Patong Sahili)

Bugünkü fil binme turumuzun saat 12.00-13.00 arasında olması, 11.00'a kadar dinlenebilmemiz için güzel bir fırsat oldu. Uyanıp birşeyler atıştırdıktan sonra saat 11.30 gibi servisin bizi otelden almasıyla fil turu yapacağımız yere yolculuğumuz başladı. Fil turu (elephant trekking) yapacağımız yer yeşilliklerin içerisinde deniz manzaralı muazzam bir yerdi. Eğer ki Tayland tatili yapacak ve fil turu istiyorsanız bunu kesinlikle Phuket'te yapmanızı tavsiye ederim. İlk önce 15 dk. kadar filleri sevip besledik ardından eğitmen eşliğinde gezinti yapacağımız fil'e bindikten sonra gezintimiz başladı. İsterseniz bu gezintinin ardından 700 baht daha vererek fillerle havuzda foto çekinebilirsiniz. Bu turun ardından saat 13.30 gibi otelimize döndükten sonra vakit kaybetmeden Patong sahilinde denize girmek için otelimizden çıktık. Ayarlamış olduğumuz oteli temizlik,odanın genişliği ve otelin konumu açısından tavsiye ederim(Fong Kaew and Baan Nang Fa Guesthouse). Yolda yürürken Tayland'ın her mevsim yağan yağmuruna bir anda yakalandık. Yoldaki satıcılardan yağmurluk aldıktan sonra yağmurda denizin tadını çıkardık. Yaklaşık 1.5 saat süren yağmurun ardından biz de denizden çıkıp tekrar otelimize dönüp, birkaç saat dinlenip akşam ise yemek için tekrar çıktık. Her akşam olduğu gibi tekrar sokak satıcılardan almış olduğumuz kalamar,karides ve ahtapot ile karnımızı doyurup ardından gene Tayland'da sokak satıcılarının muz ile yaptığı pancake tatlımızı yiyip otelimize dönerek yarın gideceğimiz Phi Phi adaları turu için dinlenmeye çekildik.

Elephant Trekking

9.GÜN

Bugünkü turumuz Phi Phi adaları turu :)  Sabah 07.30'da servisin otelden bizi almasıyla başlayan günümüz saat 09.00'da hızlı botlara bineceğimiz toplanma yere varışımız ve günün özeti şeklindeki kısa brifing ile başladı. Saat 09.30 gibi hızlı botlara binişimizin ardından saat 10.15 gibi meşhur ''The Beach'' filminin çekildiği Maya Beach'e varışımız ve 11.00'e kadar sahilde serbest gezinme,fotoğraf çekinme ile devam etti. Phuket'te gitmiş olduğumuz tüm ada turları yoğun ilgiden dolayı çok kalabalık ve fotoğraf çekinmek için bile zorlanabilirsiniz. Maya Beach'in ardından ''Monkey Beach'' uğrağımızda maymunları sevebilme ve besleyebilme şansımız oldu. Buraya gelmeden önce yanınızda meyve veya fıstık getirmenizi öneririm. Çok küçük bir sahil olan ''Monkey Beach''de 15 dk. içinde çok güzel kareler yakalama şansımız oldu. Ardından öğle yemeği yiyeceğimiz 'Ton Sai Bay' sahiline yakın bir noktada yaklaşık 45 dk kadar şnorkel dalışı yapma ve Mercanları gözlemleme imkanımız oldu. Tayland tatili düşünenler için GoPro veya benzeri bir kamera yanlarında bulundurmalarını öneririm. Hem sualtı hem de karada birçok güzel fotoğraf ve video çekme imkanı yakalamak için. Saat 12.45'de sahilde yediğimiz öğle yemeği (spagetti-tavuk-salata)'nin ardından 13.45'da hızlı bot ile günün son uğrağı olan 45 dk uzaklıktaki 'Khai Island'a varışımız ile devam etti. Bu küçük güzel ve sevimli adada 1 saat kadar denize girip, deniz kabukları toplayıp, tropik meyveler yedikten sonra 15.45'da adadan ayrıldık ve saat 16.15'te güzel turumuz son buldu. Ardından servisimiz bizi 18.00 gibi tekrar otele bıraktı ve 21.00'e kadar odamızda biraz dinlendikten sonra yemek ve biraz gezinme için meşhur Patong Beach'de gezinip bu yorucu günümüzü sonlandırdık.

Maya Beach

Monkey Beach

Ton Sai Bay Sualtı

Khai Island
Patong Beach

1. Her ülkenin kendine has yemek kültürü oluyor. Bazen bize garip gelebilecek yiyecekler onlar için mükellef bir sofranın en önemli bir yemeği haline gelebiliyor. Deniz mahsüllerine gelince; "Denizden babam çıksa yerim" sözünü hatırlıyorum. Uzak doğunun deniz mahsülleri saymakla bitmez ve lezzetleri de tarif edilemez olmalıdır. Yeni paylaşımlarınızı bekliyoruz. Umarım seyahatiniz rüya gibi geçiyordur.

1. Evet çok güzel yorumlamışsınız, bize garip ve ters gelebilecek bir çok yemekleri var, birçoğunu denemeye çalıştım, ilerdeki yazılarımda detaylı bahsedeceğim, teşekkürler :)

2. Dünyanın bu tarafında kar-kış..Sizleri incecik giysilerde görmek garip geliyor insana:) Gezmek çok güzel bir şey. Gelecek için bir sürü anı birikdiriyorsunuz şimdiden.Size güzel-güzel gezmeler. Ve darısı bizlerin de başına :)

1. Çok teşekkür ederiz, inşallah darısı size :) evet burada yazlıklarla olmak gerçekten garip ve güzel :)

3. Ne güzel yazlık kıyafetler baktıkça bende isterim dedim içimden keyifli yolculuklar :)

4. You have a nice writeup about your experience. Hope it was fun. thank you for the comment on my blog at www.healthplero.com. I have followed you

5. Keyifli gezmeler :) Benim de hayalimdir dilerim olur bir gün :) Sevgiler

1. Umarım siz de gidersiniz birgün, gerçekten gezilesi görülesi biryermiş Tayland

6. işim gereği bir çok yere seyahat ediyorum ve insanlara tatil satışı yapıyorum bundan sonra uzak doğu düşünen tüm misafirlerime bloğunuzu önereceğim çok güzel anlatmışsınız. Elinize sağlık, iyi gezmeler dilerim...

1. Esra hanım çok çokk teşekkür ediyorum.

7. Merhaba arkadaşlar sayfama beklerim hepinizi sevgiler :)

8. Yeni geldim, bu blog'ta uzun mesaim olacak gibi, sevgiler:)

1. Hışgeldinizz, her zaman beklerizz :))

9. Gorgeous ! a simple combination that results very well !
    エルメスHermes
    グッチ 服

10. Hola guapa..que post tan especial y que fotos divinas sobretodo la del elefante.
    Besos!

11. Wow, amazing pics. I want go there too! Amazing beaches!
    Thank´s :)

12. Çok hoş oldu blogunuzu incelemek. Hemen takibe alıyorum. Eşimle bende sizler gibi iki gezginiz :).. Minik misafirimizi beklediğimizden birçok programı erteledik.. Mutlaka notlar alacağım gezip gördüğünüz yerlerden ;).. Selamlar

1. Merhabalar, umarım sağlıkla bebeğinizden sonra gezmelere başlarsınız, Selamlar :)