20 Aralık 2016 Salı

Yamaç Paraşütü

İzmir'den çıkmış olduğumuz yola Ortaklar beldesinde meşhur Ortaklar çöp şişini yiyerek başlayıp, Aydın uğrağımızda ise Kuru incir ile ağzımızı tatlandırarak nihayet Ölüdeniz/Fethiye'ye vardık. Ölüdeniz'de mütevazi bir pansiyon bulup bir gece konaklamanın ardından heyecanla beklediğimiz gün gelmişti. Eşimle birlikte ilk defa atlayış yapacağımız için hafif endişe ve heyecan ile atlayış öncesi almış olduğumuz bilgilendirme brifingi biraz olsun endişemizi yatıştırmaya yetmişti. Brifingin ardından grup olarak, atlayışı gerçekleştireceğimiz Babadağı'na servisler ile tırmanmaya başladık.
Tırmanmaya başladıkça karşılaşmış olduğumuz enfes manzara ile heyecanımız bir kat daha arttı. Ve en nihayetinde Babadağı'nın zirvesi olan 1965 metrelik tepe noktasına varmıştık. Görmüş olduğumuz manzara deyim yerindeyse muazzamdı. Güneşin batmasına yakın saatlerde atlayışı gerçekleştirecek olmamız ise bizim şansımız olsa gerek. Güneş neredeyse bize paralel ve bulutların üzerindeydik.

Atlayışa kadar olan endişe ve heyecan artık yerini tamamen manzaranın ve havada olmanın mutluluğuna bırakmıştı. Eğitmen eşliğinde gerçekleşen atlayışlar, herhangi bir emniyet korkusu yaşayanlar için kafalarındaki korkudan kurtulmalarına yardımcı olabilir. Zaten eğitmenin ve sizin sırtınızdaki yedek paraşütler, olası tehlikeye karşı emniyet niteliğindedir. Bu eşsiz deneyimi anlatmaktan ziyade yaşamanızı tavsiye edip, kış sezon fiyatlarının yaz sezonuna nazaran yarı yarıya olduğunu hatırlatmak isterim. Biz 27 Kasım tarihinde bu atlayışı yapmış olamamıza rağmen havanın resimlerdeki gibi olduğunu ve yaz mevsimindeki nem'in olmamasından ötürü daha berrak bir manzarayla karşılaştığımızı hatırlatırım. Yine de montunuzu giymenizde fayda var :))

                                             https://youtu.be/62iQW-2-j5g


Babadağı zirve - 1965m.

Ölüdeniz

Ölüdeniz

Paraşütü Kullanırken :))






17 yorum:

  1. Yükseklik korkum olmasına rağmen okuduğum güzel yazılarınız ve yorumlarınız sayesinde bu heyecanı,adrenalini en yakın zamanda gerçekleştirmek istiyorum
    Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür eder, eğer ki yükseklik korkunuz fobi derecesinde değilse denemenizi tavsiye ederim, bizim de ilk denememiz olmasına rağmen en yakın zamanda bir daha gerçekleştireceğiz.

      Sil
  2. Yamaç paraşütünü deneyimlemek isterdim. Gelecekte bu fırsatı yakalarım umarım...
    Ölüdeniz'in havadan fotoğrafları çok güzel.
    Keşke çöp şişten bahsetmeseydiniz, adını duymak bile acıktırdı şu saatte :)
    Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tavsiye ederim yamaç paraşütünü, evet Ortaklar çöp şişi de ayrı birşey zaten :) selamlar, teşekkürler :)

      Sil
  3. böyle ekstrem sporlara bayılıyorum. Eşim korkmasa kesinlikle yaparım ama onda yükseklik korkusu var maalesef. Bu arada keşif etkinliğinden buldum sizi takipteyim bana da beklerim sevgiler :) http://efsaninguncesi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle teşekkürlerimi sunar, korkulacak bir spor olmadığını biz de yaptıktan sonra anladık, bizim de çekincelerimiz vardı başta :) ama yaptıktan sonra öyle olmadığını anladık, tavsiye edilir :) sayfanızı takipteyim.

      Sil
    2. eşimin fikrini değiştirebileceğimi hiç sanmıyorum :) tek deneyeceğim sanırım :)

      Sil
  4. Sayfami ziyaret etmissiniz bu vesileyle bende sayfanızı izledim harikasınız. 12yasinda kizimda yaptı. Bekleme noktasında siz çocuğunuza nasıl izin verdiniz nasıl ebeveyn siniz diye bize şaşırdılar. Düşününce belki endişeli ama çocuğum için çok güzel bir tecrübe oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bence izin vererek hem bu heyecanı yaşamasına hem de kızınızı cesaretlendirmeye vesile olmuşsunuz, bence çok iyi yapmışsınız tebrikler :)

      Sil
  5. Çok istememe rağmen yapabilir miyim bilmiyorum. Çok yüksek :) Blogunuzu takibe aldım. Ben de beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yükseklik konusunda biz de biraz çekiniyorduk ama inanın ki atlayıştan sonra havadayken hiç de havada hissi yaşamıyorsunuz, ben de sizi takipteyim, teşekkürler.

      Sil
  6. Denemeyi çok istediğim bir şey aslında ama her gittiğimde vazgeçiyorum nedense :-))) takibe aldım sizi bende beklerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yapmayı önerdiğim bir aktivite, ben de blogunuzu takibe aldım :)

      Sil
  7. çok güzel gerçekten de bu yaz deneyeceğim inş :)

    YanıtlaSil
  8. Hep yapmak istediğim şeylerden bir tanesi :) Umarım yakında bende yaparım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım yaparsınız, çok keyifli bir aktivite :))

      Sil
    2. Sabırsızlıkla o günü bekliyorum :))

      Sil