30 Aralık 2016 Cuma

Bangkok'ta Neler Yapılır, Nereler Gezilir (1-2-3.Gün)

1.GÜN

Herkese merhaba,
Eşimle 3 haftalığına geldiğimiz Thailand tatilimizin ilk durağı olan Bangkok'tan başlayalım. Havaalanında valizlerimizi aldıktan sonra ilk olarak az miktarda dolar bozdurup paramızı Baht'a çevirdik. Kur havaalanında düşük olduğu için şehir merkezine yetecek kadar bozdurmanızda fayda var. Ardından 2 kat aşağıya inip metro'ya giriş yaptıktan sonra, Booking.com'dan ayırtmış olduğumuz otele en yakın noktadaki metro istasyonuna geldik. Ardından taxi ile otelimize varıp, girişimizi yaptık. Biz Sukhumvit bölgesindeki otellerden seçim yaptık. Bangkok biz turistler için Siam,Sukhumvit ve Silom bölgelerinden oluşuyor diyebiliriz. Odamıza yerleştikten sonra tuk tuk ile Khaosan Road'a gidip hem karnımızı doyurduk hem de etrafta gezinip birşeyler içtik. Khaosan Road turistlerin uğrak noktalarından olup cafe,bar,canlı müzik dinleyebileceğiniz noktalardan bir tanesi.

Tuk-Tuk

Khaosan Road

Khaosan Road-Ayak Masajı
İlk gün çok macera aramayıp Mcdonalds'da yiyip, Thai yemeklerini ertesi günlere sakladık. Ardından otelemize tekrar döndüğümüzde Bangkok gerçekleri ile karşı karşıya kaldık :))  Odamızın banyosunda gezinen küçük hamam böcekleri ve odaların hiç de Booking.com'daki fotolar gibi gözükmediğini belirtip tavsiyem odaları görüp seçmeniz. Biz, varışımız akşam vakitlerine denk geldiği için neyse ki 1 günlük seçtiğimiz otelden ertesi gün başka bir otele geçiş yaptık.

2.GÜN

İlk olarak sabah kalkıp, kaldığımız otelden öğlen çıkış yapmadan önce çevrede yeni otel araştırmasına giriştik. Bu sefer hem fiyat alıp hem de bütçemize uyan otellerin odalarını görebilme şansımız olduğu için yaklaşık 1 saat süren araştırma sonrası, kaldığımız otele çok yakın bir yerde 'Chaidee Manson' adlı guesthouse bulduk. İlk kaldığımız otele nazaran arada 15 dolarlık fazla bir rakam olmasına rağmen, buranın odası gayet büyük,ferah ve temizdi. Eğer ki bizim gibi kendi başınıza tatile çıktıysanız ve Sukhumvit bölgesini tercih edecekseniz bu oteli tavsiye ederiz. Ardından yeni otelimize yerleştikten sonra vakit kaybetmeden, nehir turu ve tapınakları görmek için ilk önce 'Nana' adlı skytrain'e (otelimize yürüme mesafesinde) ardından 'Siam' adlı skytrain istasyonun'da aktarma yaparak 'Saphan Taksin' adlı skytrain istasyonunda indik. Ardından inişte tam karşınızda göreceğiniz ferry boat'larla ya da eski gondol tarzı teknelerle nehir turu yapabilme şansınız olacak. Biz kişi başı 150 Baht'lık tüm günlük ferry boat bileti alıp önce Wat Arun tapınağında indik. Wat Arun tapınağına giriş ücreti 100 Baht olup bayanların şort ile girmesinin yasak olduğunu ve girişte deposito ücreti ödeyerek bayanlara uzun etek imkanı olduğunu belirtmek isterim.

Bangkok Nehir Turu

Wat Arun

Wat Arun Panaromik

Ardından yaklaşık 1,5 saatlik gezimizden sonra saat 17.00 olmuş ve Wat Arun başta olmak üzere nehir kenarında bulunan diğer tüm tapınaklara giriş saatinin geçmiş olduğunu orada öğrenmiş olduk. Bunun üzerine gene nehir kenarında bulunan ünlü Asiatique adlı büyük panayır alanına vardık. Asiatique'de dün deneyememiş olduğumuz Thai yemeğimizi yedikten sonra, bol bol alışveriş yaptık. Ardından yöresel yemek satan tezgahların birtanesinde böcek ve tırtıl(kurtçuk) benzeri şeylerden denedim. Tadını sorarsanız bol yağda kızarttıkları için daha çok cips gibiydi :)) Asiatique'nin meşhur dönme dolabına da bindikten sonra (kişi başı 300 Baht), otelimize dönerek 2. günümüzü tamamladık.

Thai usülü Karides ve Lapa
Böcek ve Tırtıl
Tırtıl yerken
Asiatique
Asiatique-Dönme Dolap

3.GÜN
3.günümüzde bir gün öncesinden ayarladığımız Ayutthaya turu için sabah 06.15 gibi kalktıktan sonra 06.35'te servisin otelden bizi almasıyla turumuza başladık. Bangkok, İstanbul gibi büyük bir şehir olması sebebiyle bu kadar erken saatte toplanıp, saat 08.15 sularında ancak şehirden ayrılarak 1 saat uzaklıktaki Ayutthaya'ya saat 09.15 gibi varabildik. İlk önce Khao Thong Tapınağı'na gelip bu eşsiz tapınağı yarım saat kadar ziyaret ettikten sonra 20 dk.lık mesafedeki Wat Lokayasutharam Tapınağı'na geldik. Wat Lokayasutharam Tapınağı meşhur 'Uzanan Buda Heykeli' ile öne çıkan bir tapınak. Burada da yaklaşık yarım saatlik ziyaretimizin ardından 20 dk'lık uzaklıktaki Mahathat Tapınağı'na geldik. Bu tapınak özellikle ağaç kökleri arasından çıkan Buda kafası ilgimizi çekti. Bu tapınakta da yaklaşık 45-50 dk'lık gezimizin ardından öğle yemeğimiz için göl kenarında küçük bir Thai köyüne geldik. Öğle yemeğinde Thai yemekleri bilgisini bir gün öncesinden aldığımız için hazırlıklı gelerek yanımızda Türkiye'den getirdiğimiz galeta ve krem peynirler ile karnımızı doyurduk :)

Khao Thong Tapınağı
Mahathat Tapınağı

Wat Lokayasutharam Tapınağı

Öğle yemeğimizi yedikten sonra bulunduğumuz küçük köyde yarım saat kadar dolanıp alış verişimizi yaptıktan sonra, son durağımız olan 'Bang Pa-In Royal Palace' a gelerek buradaki 1 saatlik gezimiz ile Ayutthaya turumuzu tamamladık. Bu yorucu turumuzun ardından otele ancak 20.30 gibi varabildikten sonra, otelimize yakın bir sokak satıcısından yediğimiz karides-kalamar ile günümüzü tamamlayarak ertesi gün için dinlenmeye çekildik.
Bang Pa-In Royal Palace

1. Merhabalarrrr....yeşimlehertelden ziyaretinize geldiiiii :) Blog sayfanız hayırlı,bol yazılı,takipçili ve yorumlu olsun inşallah :) G+ ekledim.Sevgiler :)

1. Teşekkür ederim, ben de sizi takipteyim :)

2. Merhabalar.
    Blog sayfanızı ziyaret ettim ve çok beğendim. Blog sayfanızın ara yüzü için, çok sade ve güzel bir şablon seçmişsizniz. Tayland ziyaretinile ilgili izlenimlerinizi ve görsel sunumlarınızı da çok beğendim. Taylant paylaşımınız, gerçekten okuyana Taylant'taymış hissi verdiriyor. Dünyayı gezmeyi ve öğrenmeyi sevdiğiniz paylaşımlarınızdan anlaşılıyor.
    Blog sayfanız da yeni açılmış. Takipçiniz ve yorumcunuz çok olur inşAllah. İyi ve güzel paylaşımlarda buluşmak üzere, selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun efendim, saygılarımla.

1. Değerli yorumunuz beni o kadar çok mutlu etti ki, çok ama çok teşekkür ederim, evet yeni açtım blog sayfamı, tavsiyeleriniz ve eleştirileriniz olursa her zaman beklerim, saygılarımla.

3. Merhaba, çok güzel bir blog, tatile gitmeden önce mutlaka gezi bloglarını takip eder önerileri alırım. Sizin bloğunuzu da listeme ekledim. Sevgiler..:)

1. Çok teşekkür eserim, ben de sizin güzel blog sayfanızı takipteyim, eşim hergün bakacaktır sayfanıza :))

4. Süper görüntüler Rabbim mutluluğunuzu daim etsin.Bloğumu takibe almamışsınız yorum bırakmışsınız ama :(

1. Çok teşekkür ederim, blog sayfanızı takipteyim, saygılar

5. güzel olmuş, gezi yazılarını severim :)

1. Beğenmiş olmanıza çok sevindim, teşekkürler :)

6. Gezmeyi seven biriyim, 4 yıldır istediğim gibi yapamıyorum.. inşallah yazılarınızdan feyz alıp başlarım :) Bloğunuz hayırlı olsun.. Sevgiler,

1. Teşekkür ederim, umarım faydası olur :)

7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

8. Ben de geldim.. Keyifli bir blog sayfasına benziyor.. Ben de gezmeyi seven bir inssan olaraktan bundan sonra takipteyim..:) Ben de sayfama bekliyorum..

1. Hoşgeldiniz, ben de blog'unuzu takipteyim, umarım keyifli blog olur :))

9. Merhabalar... Bloğunuz yeni galiba hayırlı uğrlu olsun. Dünyayı gezmek en büyük arzum olduğu için severek okuyucam yazılarınızı. Saygılar...

10. merhabalar. blogunuzu yeni keşfettim , gezilerimden bende blogumda bahsediyorum keyifle , sizinki de aynen öyle. benim bloguma da beklerim. sevgiler..

1. bu arada blogum www.zeynepöztürk.com

2. Çok tesekkür ederim Zeynep hanım, sitenizi ziyaret ettim ve beğendim, bundan sınra takipteyim :))

11. Merhabalar,
    İadeyi ziyarete geldiiim!
    Blogunuz çok çok güzel,gerçekten harika.Ben de böyle bütün dünyayı gezebilmeyi umuyorum,gitmek istediğim bir sürü yer var ve umarım bir gün gerçekleştirebilirim.Gezdiğiniz yerleri insanlarla paylaşmanız ve akıllarında gezdiğiniz ülkeler arasında fikirler oluşturmanız ve eğer onlar da gitmek isterlerse onlara bu şekilde yardımcı olmanız çok güzel.
    Takibe aldım sürekli gelirim ben buraya. :)

1. Değerli yorumunuz için teşekkürlerimi sunar, her zaman beklerim, ben de sizin güzel blog'unuzu takipteyim :)

12. selam,
    sayfanıza iade-i ziyarete geldim. Ne kadar güzel anlatmışsınız turunuzu ama benim uzak doğu ile ilgili biraz önyargılarım var yemek ve temizlik ile ilgili ama inşallah gitmek birgün kısmet olur...

1. Teşekkür ederim Fatma hanım, yemek konusunda endişelernizde haklısnız, onların soslu yemekleri bizim damak tadımıza aykırı ama tavuk ve balık mahsullerini mangalda yeme şansınız var biz de öyle yapıyoruz hergün :)) Yazıların devamında bahsedeceğim, şu an hala devam ediyoruz, saygılar.

13. aramıza da hoşgeldiniz bloguma da. eğlenceli blogunuz. görüşürüz yinee :)

1. Teşekkür eder, her zaman beklerim :)

14. Çok eğlenceli görünüyor, böcek ve tırtıllar hariç ^^

Bloğunuzu takibe aldım. Teşekkürler ^^

1. Teşekkürler Fatma hanım, ama o böcekleri tatmadan edemezdim :))

2. Tadını tarif edebilir misin?

3. Yağda kavurdukları için çok da bir tat alamıyorsunuz, cipslere benzettim biraz tadını :) kıtır kıtır :)

15. Kıtır kıtır deyince böyle lezzetli mi yani ? :) Bu arada hakikaten ne güzel bir gezi olmuş. Ben de okurken ve fotolara bakarken ayrı keyif aldım.

1. Teşekkür ederim Özlem hanım :) Tadı yağlı ama güzeldi bence, ben yiyebildim eşim cesaret edemedi :)

16. ayy nasıl yediniz böcekleriii :) neyse ne diyelim afiyet olsun :) çok güzel bi güzergah çok güzel bir anlatım.. tebrikler.. gezilerinizin devamını dilerim :)

1. Valla tadına bakmadan gelemezdim :) Çok çok teşekkür ederizz

17. Tuktuklar çok eğlenceli değil mi? Biz o böceklerden yiyemedik. Siz epey tapınak gezmişsiniz:) Mutluluğunuz daim olsun.

18. Sayfanızı gezince imrendim doğrusu. Ne diyeyeyim; darısı başıma diyeyim bari. Sizlere iyi gezmeler ve iyi eğlenceler.